Klantenservice

Heb je een vraag over The Meatlovers of heb je een suggestie? Neem dan contact op via klantenservice@themeatlovers.nl of bel ons op +31 (0)318 757 930. We helpen je graag verder!

Misschien is je vraag eerder gesteld

Hoe kies ik een voorkeur afleverdatum of afhaaldatum?

In het afrekenscherm vul je je gegevens in en staat er een kalender klaar waarbij je de mogelijke afleverdatum kunt selecteren. Tevens geef je hier aan of je jouw bestelling liever komt afhalen of door ons laat bezorgen. Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestiging email waarbij je gekozen aflever of afhaal datum nogmaals benoemd staat.

Hoe pas ik een waardebon toe?

Een waardebon of kortingscode kan in het afrekenscherm worden toegepast. Onder de producten in het afrekenscherm zal een balk zichtbaar worden, waarin de code toegepast kan worden.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Dit is afhankelijk of je gekozen hebt voor daglevering of avondlevering. Bij avondlevering wordt jouw bestelling in Nederland of België geleverd door Trunkrs tussen 17:00 en 22:30 op de door jou geselecteerde dag in onze verzenddoos met herbruikbare isolatiezak en koelelementen. Bij daglevering wordt jouw bestelling in Nederland door Chill Bill tussen 8:00 en 18:00 op de door jou geselecteerde dag in onze verzenddoos in een busje met vriescapaciteit. In beide gevallen zorgt dit er voor dat jouw bestelling op de juiste temperatuur vervoerd wordt. Onze producten worden vriesvers en gekoeld geleverd, tenzij anders aangegeven bij het product. Dit houdt in dat je de producten zowel in de koelkast kunt bewaren, als in de vriezer.

Hoe zijn de producten verpakt?

Vrijwel al het vlees is per bestelhoeveelheid in een sterk vacuum verpakt. Burgers zijn verpakt onder een beschermende atmosfeer. De producten worden verzonden in een kartonnen doos met een isolatiezak en koelelementen met Trunkrs. Indien gekozen is voor daglevering gaan deze in onze verzenddoos in een busje met vriescapaciteit. Dit is uitvoerig getest door ons team en zorgt ervoor dat jouw producten altijd goed gekoeld aankomen.

Kan ik de producten invriezen?

Ben je toch niet van plan om de producten voor de houdbaarheidsdatum te bereiden? Geen probleem, uiteraard kun je de producten thuis invriezen voor een later moment. Onze producten worden vriesvers geleverd en kunnen gewoon opnieuw de vriezer in, zonder kwaliteitsverlies. Zelfs als ze (lichtelijk) ontdooid zijn. Zolang de bestelling koel is gebleven (in onze verzenddoos met isolatie en koelelementen) is dit geen probleem en niet nadelig voor de kwaliteit.

Kan ik ingevroren vlees nog portioneren?

Het is mogelijk om het vlees eerst te ontdooien, vervolgens te portioneren naar wens, en daarna thuis opnieuw in te vriezen. Hiermee kun je de hoeveelheden aanpassen aan jouw behoeften, terwijl je de kwaliteit en veiligheid van het vlees behoudt. Het is hierbij wel belangrijk om dit direct na ontvangst te doen en de producten na portioneren meteen in te vriezen.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Het is mogelijk om je bestelling nog te wijzigen op werkdagen tot 15:00 de dag vóór levering, neem hiervoor direct contact op met onze klantenservice. Wijzigingen omvatten inhoudelijke wijzigingen, maar ook voorkeur leverdatum of afhaaldatum en adres wijzigingen.

Waar bezorgen jullie?

Wanneer je kiest voor avondlevering met Trunkrs (Nederland en België): Levermomenten: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag tussen 17:00 en 22:00 uur. Bestel de dag voor levering vóór 23:59. Op de leverdag rond 14:00 ontvang je per email een Track & Trace code. Zodra de bezorger onderweg is, zal hier een specifieker tijdsvak zichtbaar zijn. Bestellingen met Trunkrs kunnen geleverd worden in Nederland (uitgezonderd van de waddeneilanden) en België (Vlaanderen inclusief Brussel). Wanneer je kiest voor daglevering met Chill Bill (Nederland): Levermomenten: dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag tussen 8:00 en 18:00. Bestel de dag voor levering vóór 15:00. Op de dag voor levering ontvang je per email een Track & Trace code. Zodra de bezorger onderweg is, zal hier er een specifieker (2-uurs) tijdsvak zichtbaar zijn. Bestellingen met Chill Bill kunnen geleverd worden in Nederland (uitgezonderd van de waddeneilanden).

Waar komt jullie vlees vandaan?

Onze gepassioneerde slagers selecteren voor The Meatlovers uitsluitend vlees met de hoogste kwaliteit uit alle windstreken. Vleesrassen met een ongekende smaak en textuur. The Meatlovers kent zijn leveranciers goed, en werkt samen onder toezicht van de strenge Europese regelgeving, eisen en controles. Het vlees komt uit 12 verschillende landen. Bij de producten wordt aangegeven wat de herkomst van het specifieke deel is. Leuk feitje, The Meatlovers importeert zelf een groot deel van het assortiment rechtstreeks van de bron.

Waarom is mijn vlees donkerder van kleur?

Onze slagers snijden vers de vleesdelen af waarna ze direct vacuüm verpakt worden. Dit onbewerkte vlees onttrekken wij hiermee van zuurstof waardoor bacteriën geen kans hebben. Het vlees reageert hier op door een donkere kleur dat soms grijs of bruin is aan te nemen. Zodra je de vacuümverpakking opent en het vlees laat rusten zorgt de zuurstof er voor dat het vlees weer zijn normale kleur krijgt. Soms kan bij het openen van de vacuümverpakking het vlees tijdelijk een muffe geur hebben, dit noemt men vacuümlucht. Mocht je toch twijfels of vragen hebben over jouw vlees, maak hier dan een foto van en neem contact op met onze klantenservice.

Wat als ik niet tevreden ben?

Wanneer je niet tevreden bent is dat natuurlijk ontzettend teleurstellend. We gaan daar graag met je over in gesprek om een oplossing te bieden. Het is aan te raden om foto's te maken van de producten of zending als er iets mis is, zodat we goed met je mee kunnen kijken. Stuur deze opmerkingen en afbeeldingen naar onze klantenservice samen met je ordernummer en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Wat als ik toch niet thuis ben?

Op de dag van levering wordt de track&trace verstuurd. Hierin zal de verwachte aankomsttijd worden weergeven. Wanneer je toch niet thuis blijkt is het mogelijk om via de track& trace een alternatief adres aan te geven. Let op, dit kan helaas niet altijd en slechts binnen een beperkte straal. Ook is het mogelijk om aan te geven dat het pakket bij de buren bezorgd mag worden. Zeker weten dat dit goed gaat? Neem dan even contact op met de vervoerder.

Wat als mijn bestelling (deels) ontdooid geleverd wordt?

Ons vlees kan opnieuw worden ingevroren, zelfs als het tijdens transport gedeeltelijk ontdooid is geweest. Bij The Meatlovers wordt ons vlees professioneel ingevroren met behulp van shockfreezers op het juiste moment tijdens het rijpingsproces. Dit zorgt ervoor dat de producten tijdig worden ingevroren met een minimale hoeveelheid bacteriën. Een veelgebruikte vuistregel is dat vlees veilig opnieuw kan worden ingevroren als het nog steeds ijskristallen bevat of als het onder de 4°C is gebleven. De lage temperatuur i.c.m. de (vacuüm) verpakking vertraagt bacteriële groei, waardoor het risico op voedselbederf minimaal is. Controleer de verpakking: zorg ervoor dat de verpakking intact is en geen tekenen van lekkage of beschadiging vertoont. Bij twijfel of vragen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat als mijn bestelling niet geleverd wordt?

Wij proberen altijd je bestelling op de aangegeven leverdag bij je thuis te krijgen. Mocht er toch onverhoopt iets mis gaan dan zul je hier door ons of de vervoerder van op de hoogte gebracht worden. Je kunt er van uitgaan dat je bestelling onder de juiste temperatuur condities wordt opgeslagen en de volgende leverdag opnieuw geleverd wordt. Als dit niet het geval is geweest, neem dan zo snel mogelijk contact met onze klantenservice op. We gaan dan graag met je in gesprek hoe we dit het beste voor je kunnen oplossen.

Wat is de houdbaarheid van de vleesproducten?

Op alle food producten staat een houdbaarheidsdatum op het productetiket. Onze vleesproducten hebben een minimale houdbaarheid van 1 maand na het moment van invriezen en 5 dagen na ontdooien. Dit betekent dat nadat je het vlees hebt ontdooid, je het nog minimaal 5 dagen in de koelkast kunt bewaren voordat je het moet bereiden of consumeren. Deze houdbaarheid garandeert dat je voldoende tijd hebt om van onze kwaliteitsproducten te genieten, mits ze op de juiste manier gekoeld worden bewaard. Het is echter belangrijk om te vermelden dat we afraden om de producten opnieuw in te vriezen nadat ze 5 dagen ontdooid zijn geweest. Daarom raden we aan om het vlees meteen na binnenkomst opnieuw in te vriezen als je het niet direct gaat gebruiken.

Wat kost de bezorging?

Vanaf 100 euro betaal je geen verzendkosten. Tot 100 euro betaal je €9,99 euro verzendkosten voor de gekoelde levering. Voor afhaal orders worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Neem contact met ons op!

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op via klantenservice@themeatlovers.nl of bel ons op +31 (0)318 757 930.  Onze klantenservice is telefonisch geopend van maandag t/m vrijdag 09:00 tot 17:00. We helpen je graag verder.

Actievoorwaarden

1. Een actie is geldig in de periode aangegeven bij de actie en zolang de voorraad strekt.

2. De consument is zelf verantwoordelijk voor het correct toepassen van de actie. Pas nadat de actie correct is toegepast, is deze van toepassing. Als de consument de actie verkeerd toepast, heeft hij geen recht op de actie.

3. Een actie is niet met terugwerkende kracht toepasbaar op reeds geplaatste bestellingen.

4. Als organisator behouden wij ons het recht om de actie op elk moment te wijzigen of beëindigen.

5. Deelname aan de actie betekent acceptatie van deze algemene actievoorwaarden.

Garantie

Wij staan als verkoper in voor de kwaliteit voor onze producten. Onze producten moeten namelijk wel beantwoorden aan de redelijke verwachting die je hiervan als klant mag hebben. Mocht er onverhoopt iets mis zijn, dan vernemen wij dat graag en gaan wij gezamenlijk op zoek naar een passende oplossing. Deze ‘wettelijke garantie’ geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties. 

Klachten

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen per mail: klantenservice@themeatlovers.nl of per telefoon:+310318757930. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (Ec europa consumer odr).

Kiyoh Review

Om een review in te dienen is het vereist en wordt er gemonitord of u een daadwerkelijke klant bent. Iedere review die geplaatst wordt die van een niet bestaande klant afkomt wordt per direct verwijderd ongeacht het cijfer. Om als klant een review te plaatsen dient u van onze service gebruik te maken doormiddel van een aankoop op onze webshop. Kiyoh ontvangt deze reviews, beoordeeld deze op spam en authenticiteit. Komt deze niet door de screening dan zal deze niet geplaatst worden ongeacht het cijfer. Meer informatie hierover is te vinden op de website van Kiyoh: https://kiyoh.com/informatie-voor-consumenten/

Bestelling wijzigen of annuleren

Wilt u uw bestelling wijzigen of annuleren? Dit is mogelijk tot 17:00 op de werkdag vóór levering. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Uiteraard kunt u ook contact met ons opnemen als de bestelling niet voldoet aan de te verwachte kwaliteit of er anderszins iets mis is. Wij zullen dan samen met u naar een gepaste oplossing zoeken.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.

Terugbetaling
De terugbetaling van producten zonder houdbaarheidsdatum zal zijn via hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Ons retouradres
Antennestraat 3
3903 LZ Veenendaal

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt

Heb je vragen over het bestelproces en leveringen? Neem dan met ons op via klantenservice@themeatlovers.nl.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (website sgc). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (website ec europa).